It's all about drugstore's skin care and make up addicted !

Tuesday 6 February 2018

[Review] ST. Ives Scrub.

 Assalamualaikum,

Asyik kasi positive reviews je aku ni. Nanti tak pasal-pasal orang tak percaya. So kali ini, aku kasi negative review.

Selama 4 bulan aku guna ST. Ives Oatmeal Scrub + Mask, aku rasa muka aku makin berminyak walaupun ramai yang kasi review yang berkesan. 

RM 16.90 free Apricot Scrub
Tapi kalau tak guna, rugi pulak duit yang aku laburkan. Sehinggalah satu hari tu, aku terbaca satu review dari seorang blogger yang famous. She said that, ST. Ives Oatmeal Scrub untuk dry skin type dan tak disarankan orang yang kulit berminyak guna. Aiyooooo no wonder la aku rasa makin berminyak je muka aku ni. Cleanser dah terbaik, tapi scrub tersalah beli. Apricot Scrub memang dari awal aku tahu, tak sesuai untuk acne prone sebab texture yang agak kasar. Awal-awal lagi aku kasi dekat kakak aku.

Lastly yang Oatmeal scrub pun aku kasi kakak aku since kulit muka dia jenis kering. pada 08 Disember 2017 till now, aku guna ST. Ives Green Tea Scrub. You know what ? memang sesuai gila untuk oily and acne prone macam aku. texture yang lembut dan menyerap minyak.


I love it a lot. Since yang Oatmeal Scrub tak menjadi untuk muka aku, kenapa aku tak beli scrub dari brand lain ? sebab ST. Ives dah terang lagi bersuluh adalah antara produk yang terbaik cuma aku je tersalah beli.

Tengok lah sekarang ni, bila dah beli yang sesuai, memang fall in love terus.

1 comment: