It's all about drugstore's skin care and make up addicted !

Tuesday 6 February 2018

[Review] Garnier Micellar Cleansing Water.

 Assalamualaikum,

Serious talk, sebelum ni aku tak pernah tahu pun setiap kali lepas pakai make up, kena cuci muka dengan micellar water dulu then baru continue cuci muka dengan cleanser. Selama ni memang aku main bedal je terus cuci muka dengan cleanser.

But then, lepas chicken pox menyerang 7 bulan yang lepas, aku start search Google 'cara hilangkan parut' 'cara hilangkan jerawat', 'tips breakout' etc. Kenapa aku search pasal breakout jugak? sebab bila aku chicken pox, automatically aku stop pakai local products yang waktu tu hangat diperkatakan disebabkan merkuri. tapi aku degil, pakai jugak sebab muka flawless you alls. Nasib baik Allah tegur. So, kembalilah aku ke pangkal jalan. And now aku redha muka berjerawat kembali.

Ha, berbalik kepada topik asal, lepas search macam-macam, kebanyakannya mereka mesti guna Garnier Micellar Cleansing Water. So, tanggal 07 Ogos 2017, aku beli satu.

RM11.60

Tapi warna pink. As you know, warna pink adalah untuk jenis kulit yang sensitif dan bukan fokus untuk oily and acne prone tapi disebabkan waktu tu Watsons kehabisan Garnier Micellar Cleansing Water yang warna biru, aku pejam mata je beli yang ni.

Tapi alhamdulillah tak bagi bad effect dekat muka aku. Seminggu dua lepas tu, aku terus beli botol biru yang besar. 

RM20

Aku memang lagi sukakan Garnier Micellar Cleansing Water yang warna biru sebab memang ia fokus untuk oily and acne prone macam aku hadapi sekarang ni. 

Lepas balik dari kuliah or somewhere else, perkara pertama untuk tanggalkan make up adalah dengan menuang beberapa titik Garnier Micellar Cleansing Water pada cotton pad. Aku biasanya akan bersihkan at least 2x sapuan kerana kalau korang perasan, sapuan kedua pun masih terlekat sisa make up pada cotton pad. Kalau aku rasa hari tu aku make up heavy, aku akan sapu 4 kali. Baru lah puas hati cuci muka dengan cleanser.

Dah 7 bulan berlalu, aku masih setia dengan Garnier Micellar Cleansing Water. Setakat ni masih tak terfikir untuk guna brand lain. 


Ada lagi 2 botol besar yang warna biru yang tiada dalam gambar. How crazy I am. ahaha. Actually aku bukannya si pengumpul Micellar Cleansing Water tapi Hermo suka sangat buat sales gila-gila. Latest aku beli twin pack yang botol besar RM15. Can you imagine that ???? 2 botol besar hanya RM15 !! So better korang selalu usha Hermo, Shopee, Lazada etc.

No comments:

Post a Comment