It's all about drugstore's skin care and make up addicted !

Sunday 11 February 2018

[Haul] Guardian All Cosmetics Save 50% (8th-11th Feb 2018) Part 2

 Assalamualaikum,

Hari ini dengan selamatnya aku sampai di UKM. Yes, aku pelajar final year dekat sini. hehe. Semalam adalah perjalanan dari Kelantan ke Selangor dengan famili tercinta. Sampai je hotel area Bangi, kakak aku terus ajak pergi Guardian lagi.hahahahahaa...Teruk bebenor perangai kami dua beradik. Terlampau taksub dengan sale.

So, we went to Guardian, Kipmall. Guardian dekat sana a bit small compared dekat KBMall, Kelantan tapi still ramai gila orang berebut barangan kosmetik. ahaha..

Kebanyakan barangan kosmetik dah pun habis. Ape yang sempat aku 'mengail' semalam adalah :


1. LAKME Curling Mascara Eyeconic - RM11.47

2. LAKME Rose Powder with Sunscreen - RM8.52

3. Maybelline Color Jolt Matte - RM12.95

4. Maybelline The Powder Mattes Walnut - RM13.95

Total : RM46.89


Maybelline Color Jolt Matte ni sebenarnya dari hari pertama Guardian 50% sale lagi aku confius nak beli ke tak sebab sebelum ni aku da pernah beli yang code 04 dan sumpah best gila pakai. Rasa ringan je bila pakai. Bibir tak terbeban gitu.. I love this colour.


Maybelline The Powder Mattes code Walnut ni hasil tweets dari hamba Allah yang mengatakan code Walnut is the best and I purchased it. Bila balik hotel, calit dekat bibir, ambil kauuu macam gothic gitu..hahhaa.. Aku tak tahu bilakah hari yang betul2 aku berani nak pakai code ni.


Kalau dengan orang yang berkulit cerah then bibir pink tu maybe lah sesuai bila apply this code tapi untuk aku yang tak berapa cerah dan bibir gelap ni memang tak sesuai. hahaaha. 

Tapi, bila aku gabungkan dua jenis mattes yang berlainan dan code yang berlainan (macam dekat bawah)


Its better for me bila combine. Tapi tengokla bila hari yang sesuai hihihi..

Okay next is,


 LAKME Rose Powder With Sunscreen. Ini adalah kali pertama aku beli dan sebelum ni aku tak pernah beli mana-mana produk dari LAKME brand but then, bila bertapa dekat Guardian lama-lama, I saw this and fall in love with it. Kenapa ? sebab bau bunga mawar. Seriously best gila bau... Dahla aku suka gila bunga mawar..


pagi tadi sebelum bertolak ke UKM, aku pakai this product lepas pakai foundation. Kiranya untuk setting foundation supaya lebih kemas. Apa yang buat aku berpuas hati adalah, seharian aku pakai dengan angkat barang punggah masuk asrama lagi, tapi muka aku still tak bercapuk walaupun berpeluh !! Highly recommended. I love this and will purchase it bila da habis nanti.

Next,


LAKME Curling Mascara Eyeconic. packaging yang menarik. Apa yang buat aku lebih tertarik adalah sebab di kotak tu ada tertulis Intense Black Finish and Smart Curl Brush. Nanti aku pakai and share feedback okay..


Tengok ni, lawa gila packaging. Sangat-sangat maskulin. eh??? takde kena mengena..hahahaa..

Since hari ni adalah hari last sale gila-gila from Guardian, aku berharap, ini adalah entri terakhir untuk Guardian Haul bulan Februari. hahaha.

No comments:

Post a Comment