It's all about drugstore's skin care and make up addicted !

Tuesday 6 February 2018

[Review] Freeman Manuka Honey + Tea Tree Oil and Freeman Mint + Lemon.

 Assalamualaikum,

Entri kali ini, aku nak share pengalaman aku sebagai pengguna Freeman products that I've purchased at Watsons.


I'm currently use Freeman Manuka Honey + Tea Tree Oil and Freeman Mint + Lemon.

Let me explain one by one.

RM24.40

Freeman Manuka Honey + Tea Tree Oil bertindak sebagai dual-action mask. Whether korang nak guna as a clay mask ataupun nak guna as a cleanser. Aku guna sebagai cleanser. Like seriously lepas cuci muka guna this product, I feel like soooooooo pretty. ahaha.. Tengok depan cermin, rasa bersih je muka aku. 

Harus diingatkan, Freeman Manuka Honey + Tea Tree Oil ini sesuai untuk oily or breakout skin type macam aku ni. Orang lain muka bejerawat sebulan sekali je tapi aku ni boleh dikatakan seminggu sekali. sape yang senasib macam aku?? Jangan putus asa okay. Sampai sekarang ni pun aku masih mencari jalan penyelesaian.

Oh ya, sekarang ni aku da guna tube yang kedua. Aku guna since bulan Oktober tahun lepas means dah 4 bulan la kan aku setia. Tube pertama habis akhir bulan 12 tahun lepas.

Okay, next about Freeman Mint + Lemon.

RM19.90

Aku start guna this clay mask since bulan September tahun lepas means dah 5 bulan dan ini jugak tube yang kedua aku beli. Aku suka gila clay mask ni. Almost everyday aku pakai sebab rasanya berangin dan lepas basuh je muka, rasa segar dan kering je muka dari minyak dan kotoran.

Harus diingatkan jenis kulit yang sesuai adalah oily or breakout. Yang mana dry skin type tu tak dinasihatkan untuk guna this clay mask. Nanti bertambah kering muka tu. Tapi jangan risau. Freeman product bukan fokus untuk orang yang kulit berminyak je, ada jugak yang dikhaskan untuk dry skin, combination skin etc. Korang terjah je Watsons or Guardian dan cari yang sesuai dengan jenis kulit korang okay...

From FB Freeman Beauty Malaysia


Cara Penggunaan :

Apply selepas pakai toner.

Ratakan diseluruh wajah dan biarkan selama 10 minit. Jangan lebih dari 10 minit okay! kenapa? sebab nanti susah nak tanggalkan. Lagipun dekat tube tu pun dah highlight "10 Minute Mask".

Seeloknya basuh dengan air suam. Tapi sape yang malas macam aku ni, basuh je dengan air paip..hahaha..

p/s : 

1. Baca arahan di tube sebelum guna.
2. Kesesuaian sesuatu produk pada seseorang, tidak semestinya sesuai dengan kita. Jadikan 'review' seseorang hanya sebagai panduan. 
3. Try and error is the common way to get the best result. 

5 comments:

  1. For u which one is better lemon or honey?

    ReplyDelete
  2. Kenapa pakai after pakai toner ye ?

    ReplyDelete
  3. I hv the same skin type as yrs n just bought both masks like u did! But what do u mean by using it as cleanser everyday? Is it okay to apply mask daily on our face? Bcuz some said that it is better to apply mask only few times a week. Anyway, thanks for yr review!

    ReplyDelete
  4. Mcm mne nak guna manuka honey to as cleanser?

    ReplyDelete