It's all about drugstore's skin care and make up addicted !

Tuesday 6 February 2018

[Review] Organic Aid Vitamin E Moisturising Cream

Assalamualaikum,

Since pertengahan bulan 7 tahun 2017 adalah my nightmare month story iaitu aku terkena chicken pox through anak sedara aku, terus aku cari tips yang terbaik untuk hilangkan parut chicken pox yang degil. Hasil search Google, beberapa orang suggest sapu Organic Aid Vitamin E Moisturising Cream.

Twin pack RM31.++
Almost everyday aku sapu di seluruh muka aku sebab kalau boleh nak hilangkan cepat parut chicken pox. malu kot... parut dekat badan tu fikir lain kali..hahaa.. punyalah nak hilangkan dengan cepat, aku pakai tebal especially dekat parut.

Hasil pakai about 2 months and plus, alhamdulillah parut hitam chicken pox dekat muka dah pun hilang, cuma parut melengkuk atau parut kawah (ape eh orang panggil) tu memang selamanya lah kan bertapa dekat situ.

TAPI !!

muka aku bertambah berminyak dan bila berminyak automatically naik jerawat. Then kaji punya kaji, baru lah aku tahu moisturizing cream ni sesuai untuk dry skin type. patutlahhh macam tak sesuai dengan muka aku yang oily and acne prone ni. 

sebab tu lah sekarang aku da stop pakai bila parut dah hilang. tapi takdenye aku nak bazirkan duit aku. sekarang ni masih guna tapi untuk badan.

p/s :

sejujurnya aku bukan nak menjatuhkan produk ini, tapi setiap produk ade pros and cons. pros adalah parut chicken pox yang degil tu hilang. cons adalah tak sesuai untuk muka berminyak.

tapi...tapi... manalah tahu korang yang kulit berminyak still sesuai guna kan...Try and error is the common way to get the best result.

No comments:

Post a Comment